Alimentatie (5)

Traim vremea supermarket-urilor, a consumului in cantitati mari, cand alimentele au din ce in ce mai putin gust sau sunt pline de coloranti, aditivi, conservanti etc. Zile in care condimentele sunt folosite la maxim pentru a da gust mancarii!

Smoothie-urile sunt foarte usor de preparat, sunt delicioase si se beau oricand. Plus ca ingredientele sunt foarte variate si usor de gasit in orice anotimp, daca nu proaspete atunci congelate.

Un calugar zen se pregatea sa vorbeasca in piata mare a satului. Isi compusese cu grija discursul si se pregatea sa citeasca, cand o pala brusca de vant a facut sa-i zboare foile in crengile unui lamai. Luat prin surprindere, incapabil sa-si gaseasca sirul predicii, a zis:

Neurologia nutritionala - noua frontiera

In ultimele 4 decenii, cercetatorii ne-au bombardat cu informatii despre tot ce putem face pentru a ne pastra inimile puternice si arterele curate - ce sa mancam pentru scaderea colesterolului, prevenirea obturarii arterelor si mentinerea unui ritm cardiac normal. Ce se stie insa despre creier? si el, declara oamenii de stiinta, este infruentat considerabil de ceea ce mancam. De fapt, celulele cerebrale sunt chiar mai sensibile decat alte celule ale organismului la substantele nutritive care determina in fiecare moment starea de functionare a creierului.

Ce, cum, cat sa mancam

Prin nutritie intelegem totalitatea fenomenelor ce se produc in organism, dupa digestia si absorbtia alimentelor din intestin. Transformarile chimice si energetice, atat anabolice cat si catabolice sunt necesare intretinerii echilibrului functional, conditionand viata. O parte din energia furnizata de alimente este utilizata de organism sub forma de energie mecanica, electrica, termica sau chimica, alta este retinuta in rezerva, pentru a fi utilizata la nevoie, iar restul este eliminata.