Sanatate Frumusete (28)

Odata, un tanar profesor facea o calatorie pe mare. Era un om foarte educat, cu multe titluri dupa numele sau, dar avea putina experienta de viata. In echipajul corabiei pe care calatorea, exista un batran marinar analfabet. In fiecare seara, marinarul obisnuia sa mearga in cabina tanarului profesor, sa-l asculte cum vorbeste despre diverse subiecte. Era foarte impresionat de stiinta tanarului.

Ramacharaka, un mare maestru de yoga (de la care au invatat europenii stiinta respiratiei), a evidentiat faptul ca exercitiile regulate de respiratie elimina complet pericolul bolilor sistemului respirator, ne apara de raceli si rinoree si imbunatatesc functionarea sistemelor digestiv si nervos.

Tehnica autoterapiei si terapiei prin miscare evolueaza din gesture instinctive, effectuate pentru a usura unele dureri sau pentru a relaxa corpul. O persoana care freaca, apasa sau framanta un muschi amortit sau dureros, efectueaza, fara sa stie, un tratament prin autoterapie. Iar persoana care isi intinde bratele si picioarele in pat dimineata, ori isi ridica bratele deasupra capului si-si intinde spatele dupa ce a stat multa vreme in aceeasi pozitie, executa ceva ce astazi denumim terapie prin miscare (kinetoterapie).

Chiar din momentul in care omul s-ar ridicat in picioare si a inceput sa umble drept, iar nu ca patrupedele, i-a fost dat sa sufere de umeri anchilozati si de lumbago (dureri de spate). Pentru a preveni si a trata aceste afectiuni, oamenii executa diferite miscari care au menirea de a le mentine flexibilitatea corpului. Din timpuri stravechi, cu aceste miscari au fost combinate diverse tipuri de terapii manuale, intr-o imensa varietate de sisteme de sanatate si de exercitii.

Termenii de fitness cardiorespirator, exercitiu de aerobic si exercitiu cardiovascular sunt de fapt sinonime. Exercitiile cardiovasculare au numeroase beneficii. Ele includ reglarea tensiunii arteriale, marirea cantitatii de colesterol bun (care îndeparteaza colesterolul rau din celule), scaderea cantitatii de colesterol rau, scaderea grasimii corporale, marirea densitatii capilare, scaderea cotelor anxietatii, tensiunii si depresiei.

Aşa cum am văzut, corpul uman este în realitate un câmp individual cu energie vitală. În principal, el primeşte energia vitală de la Câmpul Universal înconjurător, ce este peste tot răspândit şi care este sursa Energiei Universale. (Noi ştim că acest câmp individual este doar o intensificare a Câmpului Universal).

Principala sursă a majorităţii bolilor este dezechilibrul la nivelul energiei vitale, care este foarte importantă pentru păstrarea corpului sănătos. Fără energie vitală suficientă, corpul îşi pierde energia şi capacitatea sa de a funcţiona corect, imunitatea îi scade şi este mult mai susceptibil la viruşi, bacterii sau la boli în general.

Incalzirea este un exercitiu lent si ritmic al unor grupe de muschi mai mari si este realizata inaintea unei activitati sportive. Incalzirea pregateste corpul pentru ceea ce va urma.

Pagina 3 din 4