Cum ne pregatim somnul

Acordă o notă articolului
(8 voturi)

Efort mare, odihna putina…Somnul insuficient s-ar putea sa va afecteze si pe dvs. Cercetatorii au descoperit ca lipsa somnului mareste nivelul de hormoni care stimuleaza apetitul si este asociata cu un risc ridicat de luare in greutate.

 

O persoana normala are nevoie de 7 pana la 8 ore de somn in fiecare noapte, insa acest interval scade odata cu varsta. Oamenii care dorm putin sau nu au un somn bun, tind sa nu aiba suficienta energie si motivare; se trezesc fara chef de viata si sunt molesiti. Ori noi nu ne dorim asa ceva, corect? Urmatoarele ponturi va pot ajuta sa va adihniti cat se poate de bine pentru o noua zi plina de actiuneee!

a) Respectati-va programul

Ziua, cat este lumina se traieste, suntem activi, iar noaptea se doarme! Aceste este ritmul de viata pe care noi il promovam. Iubim soarele, iubim natura, iubim miscarea, deci ne trezim...cat putem de  devreme Smile Corpurile noastre s-au adaptat natural la ciclurile zilnice regulate. Lumina artificiala a fost cea care a facut posibila activitatea pe timp de noapte, si in cazul unor oameni inversarea zilei cu noaptea. Incercati sa respectati un anumit program al zilei, veti fi si mai organizat si mai eficient: sa mergeti la culcare cam la aceeasi ora si sa va treziti la aceeasi ora dimineata. Evident noi suntem adeptii zicalei “Cine se trezeste de dimineata, departe ajunge”, asa ca recomandam trezitul matinal si conectarea la energia proaspata a zorilor. Este bine sa va culcati pana in intervalul 10-11 PM.

b) Linistiti-va inainte de culcare

Odata ajuns in pat, incercati sa nu va uitati la televizor si sa nu mancati. Daca cititi, incercati sa treceti peste povestirile prea tulburatoare care simtiti ca va agita sau tulbura si care v-ar putea tine treaz toata noaptea. Ascultati muzica lenta, armonioasa, la putini decibeli inainte de culcare, si lasati de-o parte heavy metal-ul sau muzica dansanta! Diminuati lumina din camera, intindeti-va in pat confortabil iar cand simtiti cum va ia somnul, stingeti-o. Pentru a nu fi disturbat de diferite zgomote, puteti lasa muzica lenta sa cante in surdina.

c) In cada

Multi oameni inainte de culcare fac un dus sau o baie calda. Este excellent, pentru ca aceasta relazeaza muschii si ne pregateste organismul de odihna.

d) Zona confortabila

Dormitorul trebuie folosit in general doar pentru sex si somn. Cel mai bine este sa scoateti materialele de lucru, computerul si televizorul din camera in care dormiti. Dormitorul trebuie sa va induca o stare de relaxare, iar patul sa fie confortabil (nu neaparat moale!). Aveti grija asadar la amenajare, decoratiuni si saltea!

e) Fiti activi in timpul zilei

Unul dintre cele mai bune moduri de a dormi intreaga noapte este sa va asigurati ca faceti suficienta miscare in timpul zilei! Daca faceti sport inainte de culcare, incercati sa faceti cu cel putin 1 ora jumatate – 2 ore pentru a nu va culca agitat precum oranjina, plin de acid lactic, adrenalina si alti hormoni care ar face relaxarea mai dificila. Stretching-ul si masajul fac exceptie si sunt recomandate chiar inainte de a intra in pat.

f) Mancati putin si usor

Consumati alimente bogate in melatonina, o substanta care va ajuta sa va reglati ceasul biologic. Acestea ar fi ovazul, porumbul dulce si orezul. Sau incercati un complex de carbohidrati care contine serotonina, cum ar fi legumele sau pastele integrale. Mai puteti incerca si o cana de lapte cald, degresat, sau ceai. Desigur trebuie sa evidati substantele stimulante cum ar fi cofeina.

g) Temperatura din dormitor, asternutul si pijamalele

Locul ideal este o camera racoroasa, bine aerisita si intunecata. Incercati sa gasiti temperatura optima pentru dvs: sa nu va fie frig si sa nu transpirati. Asternutul sa fie curat si frumos mirositor, sa va poarte departe in visare. Pijamalele trebuie sa fie lejere astfel incat sa va simtiti comod in ele. Dormiti descult, in nici un caz incaltat.

 

Sursa: "Secretele longevitatii" Gary Small

sus