Shiatsu si stretching

Acordă o notă articolului
(3 voturi)

Chiar din momentul in care omul s-ar ridicat in picioare si a inceput sa umble drept, iar nu ca patrupedele, i-a fost dat sa sufere de umeri anchilozati si de lumbago (dureri de spate). Pentru a preveni si a trata aceste afectiuni, oamenii executa diferite miscari care au menirea de a le mentine flexibilitatea corpului. Din timpuri stravechi, cu aceste miscari au fost combinate diverse tipuri de terapii manuale, intr-o imensa varietate de sisteme de sanatate si de exercitii.

 

Imbinarea tratamentului shiatsu (presopunctura) cu stretching-ul (exercitii de intindere) s-a nascut din aceeasi nevoie. Nici una dintre cele doua metode nu au nevoie de un spatiu mare pentru a se desfasura. Ambele pot fi lesne effectuate, in liniste, oricand si oriunde. Prin urmare, ele sunt perfect adecvate necesitatilor oamenilor contemporani, mai ales celor care locuiesc in orase suprapopulate si care sunt siliti, din cauza muncii lor, sa ramana nemiscati, in aproximativ aceeasi pozitie, lungi perioade de timp.

Tehnica shiatsu (presopunctura) si stretching-ul (elasticitate) evolueaza din gesturi instinctive, efectuate pentru a usura unele dureri, pentru a relaxa corpul si a face ca energia ca curga prin corp fara oprelisti. De asemenea, aceste tehnici pot fi folosite pentru vindecare sau autovindecarea: disfunctii ale organelor interne - ficat, rinichi, plamani, inima; probleme ale coloanei sau articulatiilor; rupturi de muschi, crampe sau intinderi musculare.

O persoana care freaca, apasa sau framanta un muschi amortit sau dureros, efectueaza, fara sa stie, un tratament shiatsu. Iar persoana care-si intinde bratele si picioarele in pat dimineata, ori isi ridica bratele deasupra capului si-si intinde spatele dupa ce a stat multa vreme in aceeasi pozitie, executa (intr-o forma foarte simpla, evident) ceva ce astazi poarta numele de stretching.

Shiatsu si stretching-ul se pot efectua in sedinte separate sau la acelasi antrenament, regula fiind ca stretching-ul urmeaza intotdeauna dupa shiatsu. Stretching-ul se face gradat, fara bruscari, si intotdeauna dupa ce muschii au fost incalziti (prin alergare sau usoara gimnastica) si au devenit mai elastici. Foarte bine stretching-ul poate fi imbinat cu exercitii de respiratie profunda si regulate (masaj al organelor interne)!

Atat stretching-ul cat si tehnica shiatsu sunt recomandate sportivilor (amatori sau profesionisti) pentru recuperare activa sau in zilele de odihna! De asemenea ele pot fi practicate atunci cand avem stari de slabiciune fizica sau psihica. Ne vor revigora spiritul si trupul in modul lor caracteristic: relaxant...

sus