Hai la miscare! Chiar acum!

Acordă o notă articolului
(4 voturi)

Miscarea adecvata fortifica sistemul cardiovascular, pune in functiune muschii, tendoanele, oasele si articulatiile, stimuleaza glandele si organelle interne, sistemul imunitar, imbunatateste mobilitatea, coordonarea, capacitatea de concentrare si ajuta la eliminarea stresului.

 

Sportul este diferit de miscare, inseamna mai mult decat simpla miscare. De ce spunem aceasta? Deoarece sportul este o stiinta, si tine cont de principii menite sa ne protejeze organismul (coloana, articulatiile) si sa il intareasca; sportul  presupune un efort fizic, coordonare, implica procese psihice (vointa, atentia distributive, intuitia etc.)  Asadar sportul implica miscarea, si indiferent de forma pe care o are, creste increderea, bucuria si dorinta de viata a omului. De asemenea ajuta la intregul sistem corporal sa se dezvolte frumos, sa-si gaseasca un echilibru armonios, propice dezvoltarii.

Un corp lipsit de miscare acumuleaza toxine si deseuri, isi reduce abilitatile si potentialul intellectual, fizic, social si spiritual. “Cine sta, rugineste” si “Corpul este templul sufletului” sunt proverbe care ne amintesc acest lucru.

Practicati sport, socializati, zambiti si bucurati-va de absolute toate abilitatile corpului vostru. Descoperiti-va limitele si cunoasteti-va mai bine prin sport! Incercati mereu lucruri noi, o noua miscare, un alt tip de sport. Evitati rutina si faceti ceva ce va binedispune J Schimbati muzica in cazul orelor de aerobic sau fitness. Luati-o treptat, pastrati controlul si protejati-va de accidente.

Trebuie ca atunci cand faceti sport sa zambiti macar in sinea dvs; daca strangeti din dinti si aveti o expresie crispate, mai mult ca sigur ca fortati. Faceti o pauza, relaxati-va si apoi … back to work :)

Ceea ce noi va recomandam este sa faceti cat mai mult sport in natura, indiferent de vreme: alergarea, gimnastica sau stretching, lucru cu greutati sau fitness, inot, mers pe bicicleta, schi, escalada, excursii la munte etc. Bucurati-va de toate anotimpurile si mariti-va plaja de cunostinte si abilitati! Sportul dezvolta si creierul , gandirea, modul de comunicare si relationare cu ceilalti,  nu numai fizicul!

De cate ori pe saptamana? Cat timp? Ideal ar fi in fiecare zi intre 30min si 1 ora jumatate. De asemenea ar fi ok si de 2 ori pe saptamana, un antrenament general, de 1 ora-1ora jumatate, in care sa lucrati tot corpul. Oricum nu incercati sa va gasiti scuze de genul “Nu am timp”, “Azi nu pot ajunge la sala”…Cum adica? Niciodata nu am inteles aceste afirmatii: nu aveti timp pentru dvs? Pentru sanatatea dvs? Ce este mai important pe aceasta lume decat dvs si sanatatea dvs? Prietenii? O sedinta cu parintii? Daca este asa, atunci credem cu tarie ca trebuie sa va restabiliti prioritatile!

Faceti miscare si transpirati! Este foarte important sa transpirati si sa eliminate toxinele si surplusurile din corp. Depuneti putin efort, cresteti intensitatea sau greutatile de la un antrenament la altul, modificati tipul exercitiilor sau al antrenamentului, nu stagnati! Nu lasati organismul sa se plictiseasca! Inventati exercitii daca sunteti un guru sau cautati provocari, dar nu stagnati!

Lucrati-va armonios mintea si corpul; faceti sport cu placere :)

sus