Care este pulsul sportului tau?

Acordă o notă articolului
(2 voturi)

Pentru a fi in forma optima si a duce o viata mai sanatoasa si mai lunga, in programele dvs de sport ar trebui sa lucrati toti muschii corpului prin exercitii cardiovasculare (plimbare, inot, ciclism, alegare, dans, aerobic, step, tenis, baschet samd), echilibru (rotatii, pivotari, rostogoliri, mers pe bara etc.), flexibilitate (intinderi, yoga, pilates) si forta (aparate cu greutati, folosind doar greutatea corpului, benzi elastice etc.)

 

In ceea ce priveste exercitiile cardiovasculare, acestea imbunatatesc functionarea inimii, a plamanilor si aparatului circulator pentru a putea duce mai multi nutrienti ai mai mult oxigen la muschi si tesuturi. Asemenea programe de exercitii ard calorii, ajutand la mentinerea unei greutati ideale, scad tensiunea arteriala, intaresc sistemul imunitar, reduc stresul si riscul de diabet, dementa si alte boli legate de inaintarea in varsta.


Numarul de exercitii cardiovasculare de care are nevoie fiecare persoana variaza de la caz la caz in functie de varsta, starea de sanatate, organism. Pentru a beneficia la maximum de pe urma exercitiilor cardiovasculare trebuie sa mentinem ritmul cardiac ideal. Ritmul cardiac ideal, dupa multi experti se situeaza undeva intre 70-90% din ritmul cardiac maxim.

Calculul ritmului cardiac maxim:

Ritmul cardiac maxim poate fi calculat scazand din 220 varsta dvs. Un barbat de 50 de ani are ritmul cardiac maxim 170. 70-90% din 170 inseamna 119-153 de batai pe minut. Asadar in acest interval trebuie sa se incadreze. Pentru cat timp trebuie mentinut acest ritm? daca se fac exercitii intense atunci perioadele sunt scurte (de la 1-2 minute la 5-10 minute), daca se efectueaza exercitii mai putin solicitante atunci perioada se duce la 30-45 minute.

Pentru a ne lua pulsul fie folosim degetul aratator si mijlocil pe care le asezam peste venele de la incheietura mainii, fie centurile de masurare a ritmului cardiac, care sunt fixate in jurul pieptului.

Invata sa iti asculti corpul!

sus