Ceea ce mancam ne afecteaza mintea

Acordă o notă articolului
(2 voturi)

Neurologia nutritionala - noua frontiera

In ultimele 4 decenii, cercetatorii ne-au bombardat cu informatii despre tot ce putem face pentru a ne pastra inimile puternice si arterele curate - ce sa mancam pentru scaderea colesterolului, prevenirea obturarii arterelor si mentinerea unui ritm cardiac normal. Ce se stie insa despre creier? si el, declara oamenii de stiinta, este infruentat considerabil de ceea ce mancam. De fapt, celulele cerebrale sunt chiar mai sensibile decat alte celule ale organismului la substantele nutritive care determina in fiecare moment starea de functionare a creierului.



Fara indoiala creierul este avutia noastra cea mai de pret, lacasul esentei fiintei noastre - inteligenta, personalitatea, umanitatea, mintea si sufletul. Pentru a avea o viata implinita, nimic nu este mai important decat functionarea optima a creierului. Pierderea mintii, din cauza bolilor psihice, a accidentelor stupide, a ignorantei nutritionale sau a imbatranirii premature, este cea mai grea lovitura ce poate fi data demnitatii noastre de fiinte umane.

Revistele medicale sunt pline de stiri ce anunta o noua era a creierului: in societatea informationala in care traim, puterea cerebrala inlocuieste forta musculara, interesul pentru gasirea modalitatilor stiintifice de optimizare a functionarii creierului crescand.

Creierul a devenit punctul central al cercetarii nutritionale din lumea intreaga, pe masura ce oamenii de stiinta cauta si descopera tot mai multe modalitati fascinante de influentare a chimiei cerebrale prin suplimente, regim alimentar, modificari ale stilului de viata etc. Descoperirile lor ne arata cum ne putem mentine creierul in forma maxima pe toata durata vietii. Un articol recent din Psychology Today rezuma: "Ideea ca anumite alimente sau substante continute de acestea va pot imbunatati aptitudinile mintale - ajutandu-va sa va concentrati, sa va coordonati activitatea motorie, stimuland memoria, micsorand timpii de reactie, alungand stresul si poate chiar prevenind imbatranirea creierului - nu este doar o speculatie. Neurologia nutritionala, desi inca in frageda pruncie, a adus deja cateva descoperiri remarcabile".

Creierul este un organ care creste si se dezvolta permanent; capacitatea si vitalitatea lui depind de modul in care il hranim si tratam. Nu conteaza marimea creierului sau numarul de neuroni, conteaza neurotransmitatorii, cei care traseaza autostrazile creierului, facand posibila circulatia gandurilor si a sentimentelor: ei sunt esenta memoriei, a inteligentei, a creativitatii si a dispozitiei dvs.

10 feluri prin care ii puteti da creierului hrana pe care si-o doreste:

1) urmati un regim alimentar in care fructele si legumele detin partea cea mai importanta;
2) mancati carne de pasare fara piele sau carne foarte slaba si vanat;
3) mancati leguminoase de tot felul si arahide, de preferinta nesarate;
4) mancati nuci si migdale;
5) mancati peste gras (somon, sardele, macrou);
6) limitati consumulde grasimi omega-6 (ulei de porumb), uleiuri vegetale hidrogenate si acizi grasi saturati;
7) limitati consumul de zahar si sodiu;
8) luati suplimente de vitamine si minerale;
9) consumati cat mai putine alimente rafinate;
10) luati capsule de untura de peste de cateva ori pe saptamana;


Nota: Aveti grija ce mancati si cum mancati! Pofta buna!

 

sus