Ce trebuie sa stim despre jogging

Acordă o notă articolului
(4 voturi)

Echipamentul de care avem nevoie, locatia in care alergam (in casa pe o banda de alergare, in sala sau in aer liber pe plaja), cum ne pregatim (incalzirea) si stretching-ul de dupa alergare etc.



Spartanii obisnuiau sa spuna "Daca vrei sa fii puternic, alearga; daca vrei sa fii sanatos, alearga; daca vrei sa fii intelept alearga!" Alergarea intareste peretii vaselor de sange, scade tensiunea si nivelul de colesterol, dezvolta sistemul gastrointestinal si intareste coloana vertebrala, articulatiile si muschii. Alergarea este una dintre cele mai bune modalitati pentru a ne intari imunitatea la infectii si a ne pastra vigoarea si santatea. Beneficiile alergarii sunt cunoscute de ani de zile.

Au existat cazuzi in care, datorita faptului ca regula de crestere graduala a intensitatii a fost nesocotita, au aparut probleme cardiace. Tocmai din acest motiv va reamintim sa nu exagerati in timpul unui antrenament, sa capatati obiceiul moderatiei nu numai in sport, dar in orice domeniu: mancare, bautura, invatatura etc.

Ce reguli trebuie sa respectam pentru ca alergarea sa ne faca sa ne simtim reimprospatati, tineri si sanatosi?

a) foloseste numai incaltaminte lejera, cu marimea potrivita si cu talpa de forma corecta; (vezi articolul despre alegerea adidasilor)
b) alergarea pe pamant, iarba, nisip este mai indicata decat cea pe suprafete dure (beton, asfalt) pentru ca socurile ce apar in articulatii (genunchi, talpa) sunt absorbite si nu ne mai ranim sau inflamam;
c) daca nu ai mai facut de mult timp miscare porneste usor si alterneaza mersul cu alergarea inceata; cu timpul vei reveni in mare forma!
d) nu te forta! ai rabdare si fii moderat;
e) imbraca-te bine pentru a provoca transpiratia - ajuta la curatarea organismului de toxine si rau si boala!
f) la finalul alergarii intinde-te, relaxeaza-te si respira pentru o perioada egala cu jumatate din timpul petrecut alergand;
g) alergarea trebuie sa se faca zambind nu fiind crispat!
h) este bine sa faci exercitii singur pentru a face totul in ritmul tau; sanatatea si starea fizica a fiecaruia este diferita si permit viteze si intensitati diferite de alergare;
i) fii perseverent si descopera noi viziuni, noi puncte de vedere, o noua mentalitate!

j) alergarea pe distante lungi (peste 6-7 km) poate cauza in timp dureri la nivelul membrelor inferioare (glezne, tibii, genunchi, articolatia coxofemurala)! asa ca nu exagerati cu alergarea Wink

Cel mai indicat este sa alergam in natura, in aer curat, in lumina buna a soarelui. Zambiti si bucurati-va de o muzica buna!


Nota:
Hai, da drumul la alergare!

sus