Dansează pentru sănătatea ta!

Acordă o notă articolului
(2 voturi)

Dansul este un mod distractiv de a te relaxa și de a-ți modela corpul, fără să te obosești prea tare, așa cum se întâmplă, de cele mai multe ori, în cazul antrenamentelor istovitoare. De asemenea, dansul are și alte beneficii asupra organismului, motiv pentru care este recomandat tututor persoanelor, indiferent de vârstă și de sex.


"Dansul, în opinia mea, este unul dintre cele mai bune moduri de a te menţine în formă, deoarece se lucrează multe grupuri de muşchi în acelaşi timp. În plus, la cursurile de dans, exerciţiile sunt astfel concepute pentru a se mula perfect pe ritmul muzicii, ceea ce consider că este o provocare suplimentară pentru fiecare", afirmă expertul în fitness Tracey Malett.

Întărește mușchiul inimii, îmbunătățește echilibrul și flexibilitatea

Ca și alte tipuri de exerciţii cu impact cardio destul de redus, precum joggingul şi aerobicul, dansul menține sănătos sistemul cardiovascular, creşte rezistenţa organismului, a oaselor şi a muşchilor şi poate stopa apariţia unor boli, ca diabetul sau afecţiunile cardiace.

"Dansul poate aduce mai mult decât tradiţionalul cardio. Alergarea pe banda rulantă poate îmbunătăţi rezistenţa cardiovasculară şi a corpului, dar o activitate precum dansul le atinge pe cele două, dar şi rezistenţa musculară şi flexibilitatea. În plus, îmbunătăţeşte echilibrul, agilitatea, capacitatea de coordonare, viteza de reacţie", explică Fabio Comana, fiziologist şi profesor de fitness la Academia Naţională de Medicină Sportivă din SUA.

Menține mintea ageră

Potrivit unui studiu publicat în Jurnalul de medicină New England, dansul menține mintea ageră și reduce riscul de a suferi de demență cu până la 76%. Alte activităţi fizice, precum ciclismul sau mersul pe jos, nu sunt asociate cu o reducere a acestui risc.

Oricine poate dansa

Dansul poate fi practicat de orice persoană. "Cred că în fiecare dintre noi există un dansator. Atunci când ne mişcăm corpul pe ritmul muzicii zâmbetul apare pe buzele noastre şi ne dorim să continuăm. Nu trebuie să ne lăsăm intimidaţi dacă simţim că nu suntem buni dansatori. Cui îi pasă? Contează să te mişti în ritmul tău, nu să faci ca ceilalţi", conchide Tracey Malett.


Sursa: www.clicksanatate.ro

sus