Muschiul iubirii

Acordă o notă articolului
(9 voturi)

Credeti ca intre sport si sexualitate exista o anumita legatura? Tonusul fizic si psihic are vreo influenta asupra unei nopti de amor? Cu siguranta da! Sunt multe legaturi intre sport si sexualitate, dar vom vorbi in acest articol exclusiv despre muschi si iubire...Mai concret, despre... muschiul iubirii.

Muschiul iubirii se numeste de fapt muschiul pubococcigian sau, mai succinct, PC. Isi trage numele de la cele doua puncte de legatura, unul situate in fata, osul pubisului, si celalalt situate in spate, pe coccis, ultimul os mic al coloanei vertebrale. PC constituie centura pelviana (perineul) si mentine diverse organe pelviene la un loc.  Se prezinta ca o banda musculara elastica si iti permite sa-ti controlezi urinarea.

Il numim muschiul iubirii pentru ca el este cel care se contracta involuntary in timpul unui orgasm si este astfel partial responsabil de placerea resimtita in timpul contractiilor orgasmice. Cu cat muschiul acesta este mai puternic si in stare buna de functionare, cu atat mai puternice sunt contractile si cu atat mai intense placerea. Muschiul PC poate fi controlat in mod voluntar; exista chiar si niste exercitii specifice (exercitiile Kegel) prin care ii putem mentine forma, tonusul si functia.

Iata ce probleme pot aparea atunci cand PC nu este...antrenat: incontinenta urinara (scaparea unor picaturi de urina in timpul unui ras nebun de exemplu), dificultate de a incepe sau de a opri fluxul urinar, sindrom premenstrual mai sever, probleme ale prostatei, vezica si uterul lasate, accelereaza procesele de degenerescenta sexuala (probleme erectile, forta diminuata a ejacularii, muschi vaginali slabiti).

Cel mai bun mod de a localiza muschiul PC, fie ca esti barbat sau femeie, este sa intrerupi, prin contractie urinarea. De fapt cam aceasta presupun exercitiile Kegel (denumirea vine de la Arnold Kegel chirurg ginecolog american): incepi sa urinezi apoi intrerupi fluxul in asa fel incat sa nu curga mai multe de o lingura de urina; odata oprit complet jetul urinar, lasa sa se scurga inca o lingurita de urina si opreste-te din nou; continua astfel pana cand vezica ta se goleste.

Pentru femei, o alta modalitate ar fi sa-si introduca doua degete in vagin si apoi sa incordeze muschiul pubococcigian, strangandu-si degetele. Strangerea resimtita in jurul degetelor este direct proportionala cu forta muschiului PC. Pentru barbati, contractia acestui muschi, atunci cand au erectie, face sa se ridice penisul.

In timpul exercitiilor Kegel nu trebuie sa implici muschii abdominali sau fesieri. De aceea pozitia sezand este cea mai potrivita. Exista mai multe tipuri de exercitii Kegel - contractii de 1, 3 sau 6 secunde, 10 repetitii, de maxim 2-3 ori pe zi (nu mai mult pentru ca se oboseste inutil muschiul). De asemenea puteti incerca mai multe pozitii: sezand, in picioare, culcat.

Un pubococcigian in stare buna se manifesta printr-un muschi vaginal strans si stramt, care are pisibilitatea de a se contracta in jurul penisului, provocand senzatii mai intense pentru ambii parteneri; in cazul barbatului, erectiile devin mai rigide si mai rapide.

 

Sursa: “Sexualitatea dupa 40 de ani” de Yvon Dallaire

Articole similare: « Despre hormoni
sus