Salteaua pe care dormim

Acordă o notă articolului
(3 voturi)

Majoritatea oamenilor au coloana vertebrala atat de deformata, incat corectarea dereglarilor necesita mult timp si multa rabdare. Durerea nu trece atat de repede pe cat ne-am dori. Cu toate acestea, totul poate fi corectat. Trebuie sa ne facem obiceiul de a ne ingriji de sanatatea noastra si sa intelegem ca suntem singurii responsabili de propriul corp. Pentru a ne mentine coloana vertebrala puternica si sanatoasa, este necesar sa dormim pe o saltea si pe o perna tari, si sa urmam un program zilnic de exercitii.

Circa o treime din viata ne-o petrecem dormind (7-8 ore de somn). Cand dormim, muschii ni se relaxeaza si organismul ni se intinde. Somnul este cea mai buna perioada pentru recapatarea energiei si, mai putin cunoscut, pentru reabilitarea coloanei vertebrale. Este bine ca salteaua pe care dormim sa fie cat se poate de tare, dar fara a ne deranja somnul! In timpul somnului coloana noastra trebuie sa fie "aliniata", nu curbata, nu in extensie.

Ar trebui sa dormim intr-o pozitie dreapta, pe spate, cu bratele alungite de-a lungul corpului si cu picioarele relaxate. In aceasta pozitie, greutatea este distribuita in mod egal, muschii sunt foarte relaxati, iar orice dislocare a vertebrelor, care s-ar fi putut intampla pe parcursul zilei, este usor corectata.

De asemenea, in aceasta pozitie, inima poate functiona fara presiune, pompand sangele cu usurinta, iar circulatia este buna. O circulatie buna usureaza munca ficatului de detoxifiere a organismului.

Dupa primele cateva zile de somn pe o saltea tare, vom resimti dureri de spate si muschi. In momentul in care dislocarile vertebrale vor fi corectate (10-14 zile), durerile vor disparea. Daca durerile nu dispar, inseamna ca salteaua este prea tare si trebuie schimbata.

Calitatea (duritatea) saltelei influenteaza decisiv conditia coloanei vertebrale si, indirect, starea noastra generala de sanatate. Stiinta a demonstrat ca oamenii care dorm pe saltele moi au intotdeauna vertebrele toracice (de la a 3-a pana la a 12-a) curbate, lucru care influenteaza negativ functionarea ficatului, deci metabolismul.

Perna pe care dormim trebuie sa fie tare, mica si joasa. Cei care pot dormi fara perna ar trebui sa-si puna sub gat un prosop rulat. Perna tare ajuta la mentinerea in buna stare a septului nazal. Septul nazal este responsabil pentru echilibrul fiziologic in functionarea tuturor organelor. Respiratia usoara prin ambele nari este foarte importanta pentru functionarea corecta a organismului. Pe langa acest aspect, aerul este incalzit, curatat si dezinfectat cand trece prin nas.

Atunci cand dormim pe perne moi, mari si inalte, coloana vertebrala se indoaie, astfel incat respiratia prin nas devine dificila si incepem sa respiram pe gura, ceea ce nu este deloc bine, pentru ca tot felul de germeni pot patrunde in caile respiratorii. Racelile frecvente, bolile de gat si bronsitele sunt efectele dormitului pe perne inalte si moi.

Uneori putem folosi perne ajutatoare in timpul somnului pentru a ne alinia coloana. Le putem pozitiona sub oasele bazinului, atunci cand dormim pe burta, sau intre picioare, atunci cand dormim pe o parte. Trebuie sa acordam importanta cuvenita locului in care ne petrecem o mare parte din viata si modului in care dormim. Patul ar trebui sa contribuie la starea noastra de sanatate, nu sa produca incordare si daune.

 

Sursa: "Cum sa traim 150 de ani" de Mikhail Tombak

sus