Oasele, articulatiile si muschii

Acordă o notă articolului
(4 voturi)

Barnele de lemn ale unei case ii determina forma, sustin peretii si separa interiorul de exterior. Prinse in cuie unele de altele, acestea incadreaza totul. Daca acele barne se slabesc sau cuiele ruginesc, urmarile ameninta nu numai acea parte a casei, ci structura in ansamblu. Daca nu aveti o structura solida, care sa sustina zidurile, tot ce aveti in casa poate fi afectat de vreme, de hoti sau de ursii flamanzi.

 

Din multe puncte de vedere cele 206 oase ale dvs., alaturi de articulatiile care le leaga intre ele, au aceeasi misiune in organism. Scheletul va da forma care va permite sa stati drept si care va proteeaza organele interne de lovituri puternice, de accidente stupide si de magicienii care arunca cu cutite.


Este foarte posibil sa fi crescut cu convingerea ca oasele dvs. sunt precum barnele unei case: solode si, in general neschimbate. Ele cresca ca dimensiuni, cand trecem de la copilarie la maturitate, dar in afara de asta, ele sunt structuri statice, nu? Nu tocmai. Elementele moleculare din fiecare dintre oasele noastre de acum sunt diferite de cele care ne compuneau oasele acum 10 ani. Elementele moleculare din oasele dvs. se schimba in functie de necesitatile lor si de felul in care le hraniti. Exact la fel cum puteti controla cat de eficienta este inima dvs. sau cat de groasa va devine talia, la fel puteti controla si felul in care va imbatranec oasele.

Impreuna, oasele, articulatiile si muschii formeaza "masina de miscat" a omului. Ele va ajuta sa va plimbati cainele, sa jucati golf sau sa scapati de paparazzi.
Sunt multe lucruri care va pun in pericol scheletul: cazaturile de pe bicicleta, alunecarile pe o bucata de gheata sau faptul ca ati calcat pe o secera. Dar cel mai mare potential de a va afeta scheletul il are un factor foarte important pentru dvs. si pentru starea de sanatate: activitatea fizica!

Chiar daca in general reusim sa delimitam ceea ce este bun pentru noi in cantitati masive (legume, fructe si bancnotele de 100 de Euro) de ceea ce nu este bun (mancarea nesanatoasa si facturile neplatite), activitatea fizica este unul dintre lucrurile de mijloc, care treubuie practicata cu MODERATIE. Activitatea fizica excesiva poate fi distructiva prin uzura pentru corpul si sanatatea dvs. precum un croseu de dreapta a lui Mike Tyson.
Chiar daca sportivii de elita sunt rapizi, taletati, puternici, pretul pe care il platesc ei se vede mai tarziu, pentru ca trupurile lor vor fi stoarse de atatea antrenamente epuizante.

Stim ca este greu sa va imaginati asa ceva, cand sportivii de azi arata de parca ari fi facuti din granit. Realitatea este insa ca exercitiile excesive, pana la epuizare sunt ca un uragan de gradul 5 pentru organismul lor. Si cu cat indurati mai multe, cu atat veti avea mai mari sanse ca fundatia dvs. sa se prabuseasca. De aceea este bine sa va antrenati moderat, si de aceea sportivii de performanta trebuie sa se alimenteze cat mai sanatos, sa ia suplimnete nutritive, sa se odihneasca pentru a se recupera.

Sportul practicat pentru placere, relaxare sau chiar autovindecare este total diferit de sportul de performanta!


Nota:
Dezvoltati-va un organism sanatos, frumos si armonios prin sport! Nu va auto-distrugeti! Antrenati-va corect si moderat!

 

Sursa: "Tu, ghid de functionare" de Dr. Michael F. Roizen

Galerie de imagini

  • Image folder specified does not exist!
  •  
sus