Obiceiuri proaste ce conduc la obezitate

Acordă o notă articolului
(6 voturi)

Va rugam sa dati atentie urmatoarei liste de obiceiuri proaste, care sunt in mare masura responsabile pentru obezitatea oamenilor, si incercati sa le eliminate din viata cotidiana.

 

  1. Obiceiul de a manca repede fara a mesteca bine mancarea este cauza unei digestii slabe si a formarii straturilor de grasime in corp. Mesteca fiecare imbucatura pentru o digestie usoara.
  2. Bautul lichidelor in timpul mesei cauzeaza disfunctia sistemului digestive si hormonal. Atunci cand bei in timpul mesei, apa te ingrasa. Bea cu cel putin 20 de min inainte de masa si 1 ora, 1 ora si jumatate dupa masa.
  3. Consumul de alimente dulci coapte in cuptor duce la blocarea cu amidon a peretilor absorbanti ai tractului digestiv si contribuie la producerea de mucus in exces. Mai mult decat atat, dulciurile duc la cresterea in greutate. Este mai bine sa te tratezi cu fructe uscate, seminte si o cantitate moderata de nuci.
  4. Obiceiul de a manca ceva frecvent sau mestecatul continuu pune prea mult stress asupra anumitor sisteme din organism si le retine de la alte activitati importante. De indata ce introducem ceva in gura, limba transmite instantaneu un semnal creierului si multe mecanisme sunt imediat declansate. Printre acestea, in caz ca ar putea fi nevoie, este si mecanismul de aparare a organismului. Leucocitele trebuie sa-si paraseasca sarcina de a curata si vindeca organismul si se strang rapid in jurul stomacului, unde este asteptat continutul din gura. Atunci cand se stabileste ca nu exista nici un pericol, leucocitele se intorc la treaba pe care au abandonat-o. Daca apare o alta portie de mancare putin mai tarziu, procesul se repeta. Ca rezultat al acestei suprasolicitari constante, leucocitele nu-si mai indeplinesc cum trebuie sarcina de a apara organismul. De aceea primii oameni care se imbolnavesc in cazul unei epidemii de gripa, de exemplu, sunt cei care obisnuiesc sa manance cate ceva tot timpul! O alta problema cauzata de mancatul constant este slabirea enzimelor digestive produse de organismul nostru. Enzime mai slabe inseamna o digestie incompleta si productia de grasimi in loc de apa si dioxid de carbon (apropo, guma de mestecat are acelasi efect negativ)
  5. Combinarea incorecta a alimentelor duce la o digestie dificila, precum si la slabirea mecanismelor de digestie, deoarece fiecare aliment are nevoie de un anumit tip de enzime digestive.
  6. Culcatul dupa masa activeaza mecanismele care functioneaza in mod normal in timpul somnului si indeparteaza atentia de la digestie. Mancarea nedigerata este transformata in grasime.
  7. Stilul de viata sedentar nu foloseste multa energie, iar organismul nu are ocazia de a utiliza depozitele de grasime. Este bine sa facem cel putin 1000 de miscari energice in timpul unei zile pentru a creste energia consumata.
  8. Obiceiul de a manca in timp ce te uiti la televizor ne rapeste intimitatea meselor. Dieteticienii din Antichitate spuneau ca trebuie sa fii mut si surd la masa, sa savurezi gustul mancarii, sa te bucuri de ea. Daca mananci in timp ce te uiti la televizor, creierul se incurca – trebuie sa proceseze informatia de pe ecran si sa administreze procesul de digestie in acelasi timp. Acest lucru provoaca mancatul peste masura!
  9. Mancatul in stare de nervozitate este un alt obicei prost. Nu manca niciodata cand esti intr-o stare de tensiune! Ficatul este primul care reactioneaza in conditii de stress, iar caile biliare se ingusteaza. Bila nu ajunge in intestinul subtire, iar mancarea ramane nedigerata.
  10. Mancatul inainte de culcare sau in timpul noptii este daunator deoarece in timpul somnului toate procesele din organism sunt indreptate catre reconstructia celulelor si intinerirea intregului organism. Organele digestive nu au energia suficienta pentru a procesa correct alimentele in timpul noptii. Mancatul noaptea nu ne da decat grasime, pietre la ficat si la rinichi.

 

Mai multe, in cartea "Cum sa traim 150 de ani" de Mikhail Tombak

sus